. . .
אימון אישי

מהו אימון אישי?

אם הגעת לכאן, כבר עשית את הצעד הראשון שלך לעבר שינוי ושיפור תנאי חייך.

נקודת המוצא של אימון אישי היא: שאם תמשיך לעשות את מה שעשית – תמשיך לקבל את מה שקיבלת – בכדי לקבל תוצאות אחרות, משהו חייב להשתנות.

אימון אישי הוא תהליך המכוון לסייע לאנשים מתפקדים להציב ולהשיג מטרות, להתגבר על מכשולים ולשמר מוטיבציה. היעד של האימון האישי הוא שבתום התהליך המתאמן ירכוש את הכלים הנחוצים לו להשגת המטרות וכן ביטחון עצמי כדי להגשימן. אימון אישי נותן תמיכה והכוונה בפיתוח מודעות עצמית, יעילות והגשמה, סיוע בשיפור חוויית החיים והביצועים בתחומים שקובע המתאמן.

אימון אישי, נקרא גם קואוצ'ינג, מאנגלית: Coaching. השם – coaching , מקורו במילה כרכרה באנגלית, הכוונה להביא אותך ממקום אחד לשני. תהליך זה מונחה על ידי מאמן אישי הנקרא באנגלית "קואוץ'" (Coach) ומכונה בעברית לעיתים גם קואוצ'ר.

מושג האימון צמח מתוך עולם הספורט המקצועי בארה"ב, בשנות ה-70 של המאה ה-20. המאמנים הצליחו לגרום לספורטאים להגיע להישגים כי הם הציבו דרישות ברורות, התעלמו מההרגלים והדפוסים שמנעו מהספורטאים לשפר את הישגיהם, הציעו חלופות, דרשו יישומיות גבוהה וביצועים מבריקים. המאמנים ידעו לדחוף, להניע, לדרוש ולעודד את הספורטאים בזמן הנכון ובמקום הנכון.

אימון אישי הוא תהליך קצר יחסית, שלושה עד חמישה חודשים, אך הכלים שיתווספו לארגז הכלים שלך ישרתו אותך לשארית ימיך ברמות שאין לך שום דרך לשער או לדמיין. אימון אישי, נועד לשפר ביצועים והישגים באמצעות שותפות מקצועית של מאמן ומאומן, כאשר האג'נדה היא של המאומן.

אימון אישי איננו עוסק בהקניית ידע אלא ברכישת מיומנויות. אילו אימון היה ממוקד בהקניית ידע, כל העסק היה הרבה יותר פשוט. זה לא עובד כך. בדיוק כשם שאי אפשר ללמוד לשחק כדורסל מתוך קריאת ספרים, אלא צריך לרכוש מיומנויות, כך גם תחום האימון. אין דרך לרכוש מיומנויות מתוך ספרות. צריך לרדת למגרש וללמוד לשחק. צעד קטן שמוביל לעוד צעד. רכישת מיומנות זה לעולם תהליך. כמו ללמוד נהיגה. אין קיצורי דרך.

תהליך האימון

אנו, המאמנים משתמשים בסוג מסוים של שאלות על מנת להדגים למתאמנים שימוש יעיל בתפקודים ניהוליים ולמען חילוץ רעיונות המתאמנים, תוך כדי פיתוח היכולת שלהם להבהיר את מטרותיהם, לתכנן ולפעול להשגתן בכוחות עצמם.  התשאול המתמיד של המאמן אודות הדרך הטובה ביותר שבה המתאמן יכול להגשים את מטרותיו מעוררת מחשבה ומפתחת אסטרטגיה קוגניטיבית שבסופו של דבר המתאמן יוכל ליישם גם ללא עזרת המאמן.

האימון האישי מורכב ממספר שלבים עיקריים: הבהרת הערכים אשר על פיהם המתאמן מכוון את חייו, חשיפת החלומות או החזון, הגדרת המטרות, הבנת החסמים המונעים הגעה למטרה, הולכת המתאמן אל בניית דרך פעולה, ליווי יישום דרך הפעולה, הערכת יעילות האימון.

למי מתאים אימון אישי?

גישתי אומרת שלכל אחד. הצעד הראשון לביצוע שינוי באחד מתחומי החיים, הוא לקיחת אחריות על מצבכם כיום. תפיסת העולם שבבסיס האימון היא, שלכולנו יש בתוכנו את התשובות הנחוצות לנו על מנת לשפר את איכות חיינו בצורה משמעותית. שמאומן יוצר את התובנות בעצמו והוא מגיע למסקנות הכי נכונות עבורו. האימון רק יוצר את הסביבה המאפשרת זאת. תפקידו של המאמן הוא לא לייעץ, אלא לשתף פעולה באופן המאפשר למתאמן להגדיר בעצמו את צרכיו ומטרותיו. כמו כן, המאמן רואה את המתאמן כנושא באחריות לנקיטת הפעולות הדרושות להגשמת מטרותיו.

האם תמיד אימון מצליח?

לא. אימון מצליח כאשר יש נכונות ללמוד, כאשר זה מאוד חשוב למאומן, וכאשר יש נכונות מצידו לעשות את שנדרש לעשות. ברור שכדי שאדם יקבל תוצאות אחרות, הוא צריך ללמוד לפעול אחרת, וגם לחשוב אחרת. אם מאומן ממשיך לעשות רק את מה שנוח לו, האימון נכשל ולא יאפשר לו ליצור בחייו את התוצאה הרצויה.

לחץ כאן לקביעת פגישה בחינם וללא כל התחייבות