. . .
אימון זוגי

מהו אימון זוגי?

תחום האימון הזוגי מבוסס על העקרונות העומדים בבסיס האימון האישי. מערכת האמונות האישיות שלנו פוגשות אותנו גם במערכות הזוגיות.

מרגע בחירת הבן/בת זוג שלנו כחברים ועד ההחלטה להתחבר כזוג אחד, אנו מלווים באמונות שלנו, ולעיתים אף מפספסים את הזוגיות הנכונה, רק כי אמונה פנימית סיננה את האפשרות, וכשמתחברים - חגיגה חדשה של אמונות וערכים נפגשים. שני עולמות שונים נפגשים ומתחברים בניסיון להיות אחד.

הקשיים ואי ההסכמות מגיעים כששני העולמות אינם מדברים את אותה השפה, את אותם אמונות וערכים. כי מעולם לא הגדירו כללים ותבניות ולא תיאמו אמונות וערכים ובוודאי שלא קבעו מטרות.

תהליכי האימון הזוגי הם חווייתיים ועוצמתיים ומקנים לבני הזוג כלים מעשיים ופרקטיים לשימוש מידי, בתהליך האימון כל אחד מבני הזוג בא לידי ביטוי ומביא את חווית הזוגיות שלו ומקבל כלים אישים לטובת המטרה המשותפת שנקבעת באימון. בתהליך בני הזוג לומדים אחד את השני ומסכימים את ההסכמות ששכחו להסכים עליהם קודם, הם מקבלים הכוונה כיצד להשתמש בכלים האלו הלאה.

אימון זוגי, זה מקום מצוין להבנת הזוגיות: מטרתה, מהותה, הסוד הטמון בה. תפקידי הגבר, ותפקידי האישה. העצמה, ועזרה הדדית. וחשוב מכל, איך לשמר את האהבה, החברות, העזרה ההדדית, החמלה, ולחיות מתוך שמחה והודיה.

בדרך כלל, זוגות שבאים לקבל טיפול זוגי רוצים שינוי מהיר. אין להם זמן. בני הזוג לא רוצים להיתקע שנים בטיפולים ארוכים וללא תוצאות בטוחות. אימון זוגי מאפשר להשיג הקלה מהירה עם תוצאות מהירות. ההקלה הזוגית מאפשרת לשני בני הזוג את מרווח הנשימה להמשך אימון מעמיק ויעיל. אימון זוגי מאפשר לשני בני הזוג להשתמש בטכניקות שונות על מנת ליצור שינוי מהיר. הטכניקות העיקריות שקשורות לפתרון משברים וסכסוכים זוגיים קשורות ללמידה של תקשורת רגשית בונה ופיתוח יכולת ההקשבה וההכלה הזוגית.

 

תהליך האימון

במסגרת האימון הזוגי מוגדרות מטרות קונקרטיות כמו: מניעת הסלמה של ויכוחים, הקשבה אחד לשני, התמודדות עם שינויים, ומזוהים הגורמים העומדים בבסיס הקושי. בהתאם, נרכשות מיומנויות תקשורת יעילות יותר המכוונות את בני הזוג לזיהוי הדרכים בהן יוכלו לשפר את ההתנהלות והתפקוד הזוגיים. אימון זוגי מאפשר לבני הזוג גם לערוך תיאום ציפיות מחודש, ליצור חלוקת תפקידים יעילה ומתאימה יותר לצרכיהם ולפעול ליישומם.

למי מתאים אימון זוגי?

האימון הזוגי מיועד לזוגות בשלבים שונים של מערכת היחסים, כך שבאפשרותי לסייע לזוגות טרם נישואין, זוגות נשואים ושאינם נשואים, זוגות עם ילדים וזוגות בני אותו מין. כאשר מדובר בזוגות עם ילדים, ניתן להתמקד הן באספקטים הנוגעים לאימון הזוגיות ואם הם המרגישים שהקושי הזוגי קשור בהתנהלות המשפחתית או ההתמודדות עם הילדים, ניתן לשלב באימון הזוגי את בניי המשפחה.

אימון לזוגיות נכונה חשוב מאוד עבור זוגות שהבית שלהם בוער ונהרס ממריבות וחילוקי דעות. רוב בני האדם ניזונים ממודל ההורים בבית (שלא תמיד בריא ונכון) או ממעגלי התקשורת השונים ומעברים את זה הלאה כנדוניה לזוגיות שלהם. לזוגות אלה ניתן לתת תיקווה דרך הטיפול הזוגי. הכאב והסכסוך שבנישואין אינם נובעים מחוסר אהבה, אלא מחוסר הבנה לגבי תהליך הנישואין. דווקא הסכסוך יכול להיות קרש הקפיצה למילוי מטרת הזוג לחיים של אהבה ובטחון.


האם תמיד אימון מצליח?

זמנים בהם הזוגיות בלתי נסבלת, מביאים אותנו ל"בדק בית". אם הזוגיות חשובה לכם, ויש אהבה ביניכם, אימון לזוגיות יסייע לכם להתבונן במראה, ולהבהיר לעצמכם את הצרכים והרצונות שאבדו לכם בדרך. לעיתים הזינוק ביחסים של זוגיות מרובת שנים הוא קל יותר, כי ההכרות עמוקה יותר ולעיתים דווקא ההפך. בסופו של דבר, הכול תלוי בנכונות שלכם לשפר את איכות החיים ואת היחסים ביניכם. האימון הזוגי יבהיר לכם את ההשלכות ויסייע לדבר על דברים שקשה לפתוח אותם לבד. המטרה היא שכתוצאה מכך תקבלו את ההחלטות לכאן או לכאן.


לחץ כאן לקביעת פגישה בחינם וללא כל התחייבות