. . .
30 May
30May

בעולם המהיר של היום, נראה שהמרדף אחר האושר קשור לעתים קרובות במציאת בת או בן זוג רומנטי. יחד עם זאת, חשוב להכיר בכך שאושר אמיתי אינו מסתמך רק על גורמים חיצוניים, במיוחד לא על נוכחות של אחר משמעותי. במקום זאת, התרגול של אהבה עצמית הוא זה שמעצים אנשים לחיות חיים מספקים ולמשוך את האדם הנכון כשהזמן מתאים.

מאמר זה בוחן את הרעיון של אהבה עצמית וכיצד טיפוח האושר של האדם יכול להשפיע באופן חיובי על צמיחה אישית ועל הפוטנציאל למערכת יחסים בריאה ומשמעותית. 

מהות האהבה העצמית 

אהבה עצמית חורגת מהצהרות שטחיות ופעולות ברמת פני השטח. זה כרוך בהערכה וקבלה עמוקה של עצמך, הכרה בחוזקות ובחולשות כאחד. אימוץ אהבה עצמית פירושו להתייחס אל עצמך בחמלה, טוב לב וכבוד. 

אהבה עצמית היא הבסיס לכל התפתחות אישית או שינוי חיובי שנרצה לייצר בחיים. היא קשורה ומשפיעה על השפע שנחווה, על מערכות היחסים שלנו, על ההצלחה בחיים וכמובן על הבריאות שלנו, אז לפני כל פעילות אחרת שאתם עושים כדי לפתח את עצמכם, כדאי שקודם כל, תיישמו את האהבה העצמית, כי בלעדיה – הבסיס לכל שינוי שתרצו לייצר, יהיה רעוע. 

כשאנחנו לא אוהבים את עצמנו – אנחנו נוטים גם לחפש את הרע אצל אחרים. גם כי אנחנו כבר רגילים לחשוב בצורה מסוימת וגם כי אנחנו צריכים לראות פגמים של אחרים כדי להצליח להרגיש קצת יותר טוב עם עצמנו. אהבה עצמית היא אהבה הנובעת מהמהות הפנימית והנצחית של האדם. אהבה זו לא תלויה בשום גורם חיצוני לאדם. האדם אוהב את עצמו כמו שהוא, ללא תנאי. להבדיל מההתעסקות העצמית שלנו, בביקורת עצמית, בחפירה במה עשינו, איך עשינו ולמה עשינו, שאינה מאפשרת לנו להיפתח לאהבה. 

אהבה עצמית נשמעת כמו משהו שרק אנשים רוחניים או יהירים מאוד עושים – אז זה לא נכון. הכוונה היא לחיות בשלום עם עצמנו ולהיות שלווים עם הווייתנו. לקבל את כל הרגשות שלנו בהבנה – זה מאוד אנושי להרגיש עצב, כאב, ופחד לפעמים. זה סימן של כוח, לא חולשה. אהבה עצמית זה לבחור בעצמי, לשים את עצמי בראש סדר העדיפויות, לבחור בחברים ובאנשים שעושים לי טוב ויהיו בסביבתי. ככל שתתרגלו אהבה עצמית, תעמיקו את ההכרות והחיבור שלכם עם עצמכם ותוכלו להפנות את רגש האמון שלכם כלפי פנים, בידיעה שאתם האדם עליו אתם תמיד יכולים לסמוך. “לאהוב את עצמי” זה לדמיין איך אני מתייחסים למישהו שאני אוהב. אותם רגשות ודפוסי התנהגות שאנחנו מגלים כלפי האהובים שלנו, אנחנו צריכים גם לגלות כלפי עצמנו. כדי לאהוב את עצמנו נדרשת אהבה עמוקה ללא תנאים שמלאה באדיבות וטוב לב. כמו שאמא אוהבת את הילד שלה. 

גילוי אושר אישי 

אושר הוא מסע אישי וייחודי לכל אחד, והוא מתחיל במציאת שמחה בתוך עצמכם. תיעדוף אושר אישי מאפשר לאנשים לפתח חשיבה חיובית, להקרין אותנטיות ולאמץ את התשוקות והאינטרסים שלהם. זה כרוך בטיפוח רווחה נפשית ורגשית, תרגול טיפול עצמי ושאיפה לצמיחה אישית. על ידי טיפוח אושר בחייכם, אתם הופכים מושכים וממגנטים יותר אנשים בעלי דעות דומות למסלולכם. כאשר אדם לומד להיות מאושר בעצמו, הוא יוצר את התנאים האידיאליים לפריחה של מערכת יחסים בריאה ומשמעותית. הסיבה לכך היא שאהבה עצמית עוזרת לבסס תחושת ערך עצמי חזקה, להציב גבולות בריאים ולהכיר במה שבאמת מגיע לנו. כשמישהו באמת מאושר וממומש בתוך עצמו, יש סיכוי נמוך יותר שהוא יסתפק במשהו פחות ממה שמגיע לו. האדם הנכון יימשך לאותנטיות, ביטחון עצמי ושביעות רצון הפנימית שלו. 

אימוץ צמיחה ולמידה 

באמצעות ההתבוננות פנימה, תוכלו לזהות אזורים לשיפור ולפעול באופן אקטיבי לקראת הפיכתכם לגרסה הטובה ביותר של עצמכם. על ידי המשך לימוד וצמיחה, תגדילו את סיכוייכם למשוך בת או בן זוג שחולקים את הערכים, המטרות והחזון שלכם לזוגיות מספקת. 

זכרו, המסע לעבר אהבה עצמית הוא מתמשך ודורש מסירות, סבלנות וחמלה עצמית. כשאתם יוצאים לדרך זו, לא רק שתמצאו סיפוק בחייכם, אלא גם תיצרו מרחב עבור האדם הנכון להיכנס לחייכם, לשותפות מגשימה הדדית. 

הגדרה מחדש של הצלחה ואושר 

החברה שמה לעתים קרובות דגש מיותר על מערכות יחסים רומנטיות כמדד להצלחה ואושר. עם זאת, הגשמה אמיתית משתרעת הרבה מעבר לשותפות רומנטית. אימוץ אהבה עצמית פירושו להגדיר מחדש מה זה אומר להיות מצליח ומאושר. זה כרוך בהכרה בחשיבותם של קשרים משמעותיים, חברויות, הישגים אישיים ותרומות לעולם. על ידי הרחבת נקודת המבט של הגשמה, אנשים פותחים את עצמם למגוון הזדמנויות לאושר, ללא קשר למצב היחסים שלהם. 

מאחל לכם אהבה עצמית, אושר וזוגיות טובה. 

באהבה, 

שטיינמץ (רפי) רפאל 

מאמן אישי וזוגי לחיים מאושרים

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.