אתגר הוויכוחים


23 Jul
23Jul

אתגר הוויכוחים

23.07.2017


האם אתה ובת זוגתך אינם מסוגלים לדון על דברים בשלווה?
האם זה מרגיש לך כאילו אתה תמיד הולך דרך שדה מוקשים שבו כל צעד יכול להוציא את הוויכוח
משליטה ולהתפוצץ?

אם כן, הייה בטוח שהדברים דווקא יכולים להסתדר. אבל קודם אתה צריך לגלות למה בת זוגך
מתווכחת איתך כל כך הרבה.

למה זה קורה?

אי הבנות – תקשורת לקויה
מתאמנת שלי מודה: "לפעמים אני אומרת משהו לבעלי וזה לא יוצא כפי שהתכוונתי. או שאני משוכנעת
שאמרתי לו משהו, כאשר באמת חלמתי שאני סיפרתי לו."

הבדלים בין בני הזוג
לא משנה כמה נראה לך שאתם מתאימים, תמיד יש את הדברים האלה שאין לכם דעה משותפת עלייהם,
כי אין שני אנשים זהים זה לזה - דבר שיכול להוסיף גם עניין או מתח לנישואין כשעבור זוגות רבים, התוצאה
היא מתח.

הרגלים
"ההורים שלי התווכחו הרבה והעניקו הערות רעות זה לזה", אומרת מתאמנת שלי. "כשאני התחתנתי דיברתי
עם בעלי כמו שאמי דיברה עם אבא שלי".

כעסים עמוקים יותר
לעתים קרובות, ויכוח לוהט, הוא לא באמת על הנושא שהצית אותו. לדוגמה, מחלוקת שמתחילה ב"אתה תמיד
מאחר!" יתכן ולא קשורה לעמידה בזמנים אלא חוסר התחשבות כללי של בן הזוג או משהו אחר.

לא משנה מה הסיבה, ויכוחים תכופים יכולים להשפיע לרעה על הבריאות שלך ויכולים אפילו לנבא גירושין.

איך, אם כן, אתם יכולים להפסיק להתווכח?
מה אתה יכול לעשות?

המפתח למניעת ויכוחים סוערים, הוא זיהוי הבעיות הבסיסיות המניעות אותם. לכן כאשר שניכם
רגועים, נסה את התרגיל הבא עם בת הזוג שלך:

1 על דפי נייר נפרדים, כל אחד מבני הזוג צריך לרשום את הנושאים שמפריעים לו אצל השני. לדוגמה,
הבעל יכול לכתוב, "את בילית כל היום עם החברים שלך ולא התקשרת אליי כדי להגיד לי איפה את.
" האישה יכולה לכתוב, "אתה כועס כשאני מבלה עם החברים שלי."
2. כל אחד מבני הזוג יעבור על מה שרשם ובראש פתוח יענה לעצמו, האם העניין היה באמת רציני?
האם אפשר להתעלם ממנו? במקרים מסוימים, למען שלום בית, אפשר לסלוח, להתעלם ולמחוק שורה
ממה שכתבנו.
3. כל אחד בוחר, ממה שנשאר ברשימה שלו, 3 נושאים שהכי מפריעים לו. מתיישבים יחד ובודקים: אם יש
נושאים זהים ששני בני הזוג רשמו, המצב נהדר. ואם הנושאים לא זהים יש לשבת ולהתפשר על הנושאים.
אם אתם לא מסתדרים והנושא נראה רציני יותר לאחד מכם או לשניכם, המשך לשלב הבא.
4. רשום איך הרגשת כשבת זוגך אמרה לך על מה היא כועסת. ובקש מבת זוגך לעשות את אותו הדבר.
לדוגמה, הבעל יכול לכתוב, "הרגשתי שאת מעדיפה להיות בחברת החברים שלך במקום שתהיי איתי."
האישה יכולה לכתוב, "הרגשתי שאתה מתייחס אלי כאילו אתה אבא שלי"
5. החלף את הניירות עם בת הזוג שלך, קראו זה לזה את מה שרשמתם. קח את הטענה הכי קשה ושוחחו
מה כל אחד מכם יכול היה לעשות אחרת, אגיעו לבעיה הבסיסית, בידקו מה כל אחד מכם רוצה מהשני
כדי לפתור את הבעיה מבלי להתווכח ומה יכול כל אחד מכם לעשות אחרת כדי להתמודד עם המחלוקת.

במקרה ולא פתרתם את הבעיות מומלץ לגשת לתהליך של אימון זוגי.
אימון זוגי הוא תהליך קצר וממוקד המכוון לתוצאות. הוא אינו עוסק בעבר ואינו מחפש אשמים אלא מתמקד
בהווה וברצון ליצור מערכת זוגית טובה, מפרה, מכבדת ומעצימה.


רפי שטיינמץ - מאמן לתוצאות

אימון גברים להעצמה אישית והשגת המטרות

050-7700362


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.